Jak se vaří karneval

26.03.2014 18:00

Ingredience: 1 kapela, menší balík peněz, asi 20 nadšenců se spoustou volného času, kopa odhodlání, špetka trpělivosti

 

Rok před akcí

Zvolte téma. Ani moc obecné, ani moc konkrétní, aby případné návštěvníky neodradilo hned ze začátku. Například téma western. Stanovte datum (pozor na jarní prázdniny) a rezervujte kapelu. Ve volných chvílích promyslete dramaturgickou koncepci – program a dekorace. Pro náš karneval budeme čerpat z westernové komedie Limonádový Joe, z které sestříháme hudbu na dvě předtančení. Dekorace navrhneme tak, abychom v sokolovně navodili atmosféru saloonu.

 

2 měsíce před akcí

Nakreslete plakát, na kterém nesmí chybět téma, datum, cena vstupenky, jméno kapely, místo konání a poutavá grafika. Protože nejsme troškaři, čekají nás kromě dvou večerních karnevalů i dva pro děti. Plakáty rozešlete do všech místních novin, zajistěte vylepení na veřejných místech, ve školách a školkách, obchodech a plakátovacích plochách. Nahlašte konání akce na Úřad městyse a OSA. Začněte sbírat věci do tomboly, dobré je obejít známé a potencionální sponzory.

 

7 týdnů před akcí

Zajeďte na velký nákup do Hornbachu. Nakupte latě, barvy, lepidla a všechno na dekorace. Naplánujte minimálně tři víkendy na stavbu. V našem případě nakreslíme portréty indiána, kankánové tanečnice a pistolníka. Postavíme lítací dveře (vstup do saloonu), velkou ceduli s nápisem Saloon. Na sál seženeme pianino. V rámci dekorací je dobré něco v sokolovně opravit – my zvolíme rekonstrukci luceren. Nezapomeňte, že je leden a v sokolovně se netopí!

 

6 týdnů před akcí

Nacvičte dvě předtančení. Vymyslete tematické soutěže a hry na dětské karnevaly. K tomu je dobré scházet se alespoň dvakrát týdně. Nezapomeňte, že je leden a v sokolovně se netopí!

 

5 týdnů před akcí

Vytiskněte a zajistěte distribuci vstupenek. Požádejte o pomoc s prodejem Úřad městyse a známé. Rozjeďte kampaň na internetu. Založte událost na facebooku a dalších sociálních sítích, rozešlete zvací emaily a smsky.

 

4 týdny před akcí

Objednejte dostatečný počet sudů s pivem, řízků a chlebíčků. Zajeďte na veliký nákup do Makra (min. 2 auta). Nakupte nealko, alko, pití pro děti, ceny do tomboly, ceny pro děti, čisticí prostředky, toaletní papír atd. Něco určitě zapomenete. Naplánujte další nákup.  

 

3 týdny před akcí

Rozneste letáčky do všech domů, do všech školek a škol v okolí. Pokud toto vynecháte, budete jíst neprodané řízky a chlebíčky další dva měsíce.

 

2 týdny před akcí

Většina dekorací není hotova a všude je strašný nepořádek. Členové souboru onemocní, protože v sokolovně se netopilo. Nezačněte panikařit!

 

1 týden před akcí

Jdeme do finále. Udělejte velký úklid. Trénujte předtančení. Dokončete dekorace. Pro všechny členy je potřeba sehnat kostýmy (ideální je divadelní archiv, second‑hand, Vietnamci). Také vytiskněte tematické jídelní lístky a lístky do tomboly. V sokolovně se musí začít topit! Stanovte služby, kdo bude přikládat přes noc, a kdo přes den.

 

PÁTEK

Velký úklid není vůbec znát. Vezměte si dovolenou a uklízejte, uklízejte. Přivezte řízky, chlebíčky. Dejte dohromady kostýmy, udělejte generálku předtančení. Technicky a organizačně zajistěte kapelu. Sežeňte dobrovolníky do šatny, ke vstupu, do výčepu, do pekla, k tombole, k moderování, k ovládání techniky, na sběr a mytí nádobí. Jako plat nabídněte řízek s chlebem. Postarejte se o koordinaci programu, hladký chod všech občerstvovacích i podpůrných stanovišť a dobrou náladu návštěvníků. Uklízejte. Nezapomeňte pravidelně topit. Kamna nesmí vyhasnout! Snažte se alespoň trochu vyspat, ještě nejste ani v polovině. Začíná se ve 20, ale vy musíte být na místě ve 14. Konec pátečního karnevalu očekávejte kolem 4. ráno.

 

SOBOTA

Budíček je nejpozději v 8. Od devíti se začnou trousit první návštěvníci dětského karnevalu. Zvukař pravděpodobně nebude k probuzení. Zajistěte náhradní řešení předem. Domluvte moderátora a dobrovolníky na organizaci soutěží a do občerstvení. Naučte se dětské říkanky. Děti odejdou kolem poledne. Ve 13 hodin se začnou trousit návštěvníci druhého dětského karnevalu. Máte slabou hodinku na úklid. Sokolovna praská ve švech. Naplánované soutěže nelze realizovat. Improvizujte! Pokud přežijete i druhý dětský karneval, vyrazte do Makra. Na večer je potřeba dokoupit zásoby. Nakupujte s rozumem, nic nesmí moc zbývat, ani moc přebývat. Seberte poslední síly. Vše skončí opět až kolem 4. ráno. Zkuste se moc neopít. Nezapomeňte na předtančení.

 

Den po akci

Vše je potřeba uklidit. Naplánujte na to nejbližší možný víkend.

 

Týden po akci

Uklízejte, uklízejte. Udělejte inventuru. Vyperte ubrusy a utěrky. Připravte vyúčtování nákladů a tržeb. Zaplaťte OSU. Vymyslete téma na příští karneval. Nesmí být moc obecné ani moc konkrétní ...

 

Tímto bychom rádi poděkovali všem dobrovolníkům za pomoc při realizaci karnevalového maratonu, Úřadu městyse, dárcům tomboly i Vám, návštěvníkům, za to, že jste přišli. Doufáme, že jste si karnevaly užili a těšíme se na Vás na dalších sokolských a divadelních akcích. Možná tentokrát na straně spolupořadatelů.

 

Za Divadelní soubor a T.J. Sokol Lázně Toušeň

Ing. Luboš Jakub, místostarosta, www.dslt.cz

Zpět

Vyhledávání

© 2014 Luboš Jakub, všechna práva vyhrazena.